علت سیاه شدن صفحه گوشی سامسونگ

سیاه شدن صفحه گوشی سامسونگ مشکلی است که اخیرا توسط کاربران سامسونگ گزارش شده است،که می تواند دلایل مختلفی از جمله مشکلات نرم افزاری یا سخت افزاری داشته باشد. زمانی که صفحه نمایش شما کاملا سیاه و یا سیاه با نور پس از زمینه باشد،به طور کلی گوشی سامسونگ شما کارایی ندارد و نمی توانید از صفحه لمسی و دکمه های پاور و صدا استفاده کنید. در این مقاله که توسط کارشناسان نمایندگی تعمیرات گوشی سامسونگ نگارش شده است می خواهیم ابتدا علت های خاموش شدن صفحه گوشی سامسونگ را بررسی کنیم و در ادامه راهکار های حل این مشکل را توضیح دهیم.

علت سیاه شدن صفحه گوشی سامسونگ چیست؟

علت سیاه شدن صفحه گوشی سامسونگ

1.استفاده از نسخه قدیمی اندروید

استفاده از نسخه قدیمی اندروید گاهی اوقات باعث مشکل سیاه شدن صفحه گوشی سامسونگ شود،زیرا نسخه های قدیمی ممکن است دارای آسیب پذیری های امنیتی و مشکلات نرم افزاری باشند و تاثیر منفی بر روی عملکرد گوشی شما می گذارند. اگر سیستم خود را به موقع به روز نکنید، سیستم قدیمی اندروید نمی تواند عملکرد گوشی شما را ارتقا دهد،بنابراین منجر به این مشکل نیز خواهد شد. برای رفع این مشکلات،به روزرسانی نرم افزار به آخرین نسخه اندروید توصیه شود.

2.نصب برنامه های ویروسی

علت سیاه شدن صفحه گوشی سامسونگ

برنامه های ویروسی می توانند سیستم عامل گوشی را تخریب کرده و عملکرد صحیح آن را مختل کنند. برنامه های مخرب و یا ویروسی ممکن است به فرایند های پس زمینه گوشی نفوذ کنند و با تغییرات ناخواسته در سیستم سبب اختلال در کارکرد صفحه نمایش شوند و درنهایت موجب سیاه شدن صفحه گوشی سامسونگ شما شوند. برای جلوگیری از این مشکلات،همواره با دقت برنامه هارا از منابع معتبر دانلود کنید و از یک نرم افزار آنتی ویروس برای گوشی خود استفاده کنید.

بیشتر بخوانید: تغییر رنگ صفحه گوشی سامسونگ

3.قرار گرفتن گوشی سامسونگ در معرض گرمای شدید

علت سیاه شدن صفحه گوشی سامسونگ

گرمای زیاد می تواند باعث افزایش دما درون گوشی سامسونگ شود. در نتیجه ممکن است باعث ایجاد مشکلات در قطعات داخلی،به ویژه در بخش نمایشگر شود. در دماهای بالا باتری گوشی داغ می شود و افزایش فشار حرارتی ممکن است باعث خرابی و یا افت عملکرد باتری شود و به طور مستقیم به نمایشگر نیز اثر بگذارد. توصیه می شود گوشی سامسونگ خود را در معرض گرماهای شدید قرار ندهید.

4.سیاه شدن صفحه گوشی سامسونگ به علت ضربه

علت سیاه شدن صفحه گوشی سامسونگ

وارد شدن ضربه به گوشی می تواند یکی از دلایل سیاه شدن صفحه گوشی سامسونگ باشد،زیرا ممکن است آسیب های زیادی را به ال سی دی گوشی وارد کند و موجب قطع شدن اتصالات ال سی دی برد گوشی و یا شل شدن کانتور های صفحه نمایش ال سی دی شود. آسیب هایی که در اثر ضربه ایجاد می شوند دو حالت دارند. اگر ضربه وارد شده شدید نباشد فقط به صورت شکستگی ظاهری گلس رخ می دهد و اگر ضربه وارد شده شدید باشد منجر به آسیب های داخلی گوشی می شود که به تدریج به صورت علائمی همچون سیاه شدن صفحه گوشی نمایان می شود.

بیشتر بخوانید: تعویض تاچ ال سی دی گوشی سامسونگ

5.شارژ شدن بیش از حد گوشی سامسونگ

علت سیاه شدن صفحه گوشی سامسونگ

شارژ شدن بیش از حد گوشی می تواند باعث به وجود آمدن مشکلات سخت افزاری و یا نرم افزاری شود. استفاده از باتری و شارژر های غیر اصل و یا خراب ممکن است منجر به افزایش حرارت دستگاه و سیاه شدن صفحه گوشی شود.

7.پر بودن حافظه گوشی سامسونگ

علت سیاه شدن صفحه گوشی سامسونگ

پر بودن حافظه گوشی به طور مستقیم عامل سیاه شدن صفحه گوشی نمی باشد اما ممکن است پر بودن حافظه سبب بروز مشکلات نرم افزاری و همچنین باعث اختلال در اجرای برنامه های گوشی سامسونگ شما شود،که در نهایت به مشکلاتی همچون کندی سیستم،بروز خطاها و یا حتی ناپایداری سیستم منجر شود. برای جلوگیری از این مشکل اقدامات زیر را انجام دهید:

  • فایل ها و برنامه های غیر ضروری گوشی خود را حذف کنید.
  • حافظه پنهان گوشی را پاکسازی کنید.
  • مطمئن شوید که برنامه ها بروز هستند و مشکلات نرم افزاری در آنها وجود ندارد.

راهکار های حل مشکل سیاه شدن صفحه گوشی سامسونگ

1.ریست فکتوری کردن گوشی سامسونگ

علت سیاه شدن صفحه گوشی سامسونگ

قبل از انجام این کار حتما داده های خود را بکاپ کنید. ابتدا از طریق تنظیمات گوشی وارد بخش پشتیبان گیری و بازنشانی شوید سپس گزینه ریست داده های کارخانه و یا معادل آن را انتخاب کنید. این کار تمامی تنظیمات و داده های شمارا به حالت اولیه خود باز می گرداند و ممکن است مشکل سیاه شدن صفحه گوشی سامسونگ شمارا برطرف کند.

2.گوشی سامسونگ خود را شارژ کنید.

علت سیاه شدن صفحه گوشی سامسونگ

برخی مواقع باتری گوشی شما تا حدی تخلیه می شود که منجر به سیاه شدن صفحه گوشی شما می شود. شارژ کردن دوباره گوشی ممکن است این مشکل را حل کند(اطمبنان حاصل کنید که کابل و شارژر شما سالم و سازگار با گوشی است).

3.گوشی خود را در حالت ایمن قرار دهید.

علت سیاه شدن صفحه گوشی سامسونگ

یکی از راهکار های حل مشکل سیاه شدن صفحه گوشی سامسونگ،گزاشتن آن در حالت ایمن است. در این حالت می توانید مطلع شوید که آیا برنامه ویروسی منجر به سیاه شدن صفحه گوشی شما شده است یا خیر. برای انجام این کار اقدامات زیر را دنبال کنید:

  1. ابتدا گوشی سامسونگ خود را خاموش کنید.
  2. سپس دکمه پاور گوشی را چند ثانیه نگه دارید تا لوگوی سامسونگ نمایان شود.
  3. دکمه پاور را رها کرده و بلافاصله دکمه کاهش صدای گوشی را فشار دهید،آن را نگه دارید تا گوشی ریستارت شود.
  4.  در آخر می بینیم که گزینه safe mood نمایان می شود.

اگر مشکل سیاه شدن صفحه گوشی شما برطرف شده، قطعا برنامه مخربی بر روی گوشی شما نصب است. بهتر است به دنبال آن بگردید و آن را حذف کنید…

4.کابل ال سی دی گوشی سامسونگ چک کنید.

علت سیاه شدن صفحه گوشی سامسونگ

قطع شدن کابل اتصال برد به صفحه ال سی دی یکی از علت های سیاه شدن صفحه گوشی سامسونگ است. اگر گوشی شما چند بار ضربه ببیند ممکن است این اتفاق منجر به قطع شدن این اتصال شود. برای رفع مشکل گوشی خود تنها باید به مرکز تعمیر گوشی سامسونگ مراجعه کنید.

5.پورت و دکمه های گوشی سامسونگ خود را بررسی کنید.

علت سیاه شدن صفحه گوشی سامسونگ

در برخی مواقع دکمه های گوشی سامسونگ گیر می کند و موجب سیاه شدن صفحه گوشی سامسونگ شما می شود. دکمه های گوشی خود را بررسی کنید تا اطمینان پیدا کنید که در دستگاه گیر نکرده باشند. دکمه هارا چند بار فشار داده و رها کنید.همچنین اگر پورت گوشی شما با ذرات و گرد و غبار پر شده باشد می تواند از شارژ شدن درست گوشی سامسونگ شما جلوگیری کند و در نهایت مشکل سیاه شدن صفحه گوشی را به وجود آورد.

6.راه حل قطعی سیاه شدن صفحه گوشی و گرفتن مشاوره از کارشناسان نمایندگی سامسونگ

علت سیاه شدن صفحه گوشی سامسونگ

اگر همه راهکار های بالا را امتحان کردید ولی نتوانستید مشکل گوشی خود را حل کنید بهتر است گوشی شما توسط کارشناسان نمایندگی تعمیرات سامسونگ تعمیر شود. از طریق دکمه زیر می توانید با این کارشناسان در ارتباط باشید.

‫5 دیدگاه ها

  1. سلام و درود
    گوشی سامسونگم به صورت یه دفعه صفحه سیاه شد و هرچی دکمه خاموش رو میزنم خاموش نمیشه لطفا راهنمایی کنید

    1. سلام من گوشی سامسونگ a10 دارم در معرض گرما ۱ سال پیش قرار گرفته الان صفحه خاموشه ولی زنگ میخوره شارژ هم میشه باید چیکار کنم

  2. سلام وقت بخیر.سامسونگ A10S دارم یه دفعه صفحه سیاه شد در حالی که کسی تماس بگیره صفحه روشن میشه میتونی صحبت کنی ولی به محض این که تماس تمام میشه صفحه هم بلافاصله سیاه میشه و مجال استفاده از گوشی رو نمیده.میتونید کمکم کنید؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس با کارشناس تعمیرات