سیاه شدن تصویر در گوشی سامسونگ a12

مقدمه

اگر صفحه نمایش گوشی سامسونگ A12 شما سیاه شده باید بدانید که این مورد فقط  برای شما نیست و این ایراد در گوشی های A12 شایع است و نیاز به انجام اقداماتی دارد که در این مقاله که توسط کارشناسان نمایندگی تعمیرات گوشی سامسونگ نگارش شده است بصورت کامل علل و راه حل سیاه شدن تصویر گوشی a12 را توضیح می دهیم.

سیاه شدن صفحه گوشی a12

وقتی صفحه گوشی سامسونگ a12 سیاه می شود چه کاری باید انجام داد؟

اول باید مطمئن شوید دقیقا ایراد از کجا هست برای تشخیص ایراد اگر گوشی شما کلا روشن نمی شود و هیچ علائم و صدای نوتیفیکیشن ندارد مشکل مربوط به تصویر نیست و باید به تعمیرکار مراجعه کنید .

اگر گوشی شما روشن می‌شود و علائم و صداها را می شنوید ولی لمس آن کار نمی کند یا  لمس کار می کند ولی  صفحه نمایش تاریک است مشکل از تصویر گوشی a12 است که امروز این مورد را مورد بررسی قرار میدهیم.

وقتی صفحه نمایش تاریک است چند احتمال وجود دارد ، اولین مورد وجود مشکل نرم افزاری که باعث سیاه شدن صفحه نمایش می شود در مورد دوم خرابی کلی  تاچ و ال سی دی است که باید نسبت به تعویض تاچ ال سی دی گوشی سامسونگ اقدام شود و در مورد سوم خرابی در مدار بک لایت گوشی شما است و در مورد آخر مشکل از مدار تصویر است که این مورد در گوشی a12 بسیار شایع است، اما باید چه اقداماتی انجام دهیم؟

حل مشکل نرم افزاری سامسونگ a12

سیاه شدن تصویر و ال سی دی گوشی سامسونگ a12

راه حل اول:در ابتدا یک مرتبه گوشی را خاموش و روشن کنید برای اینکار بخاطر اینکه تصویر سیاه است می بایست فورس ریست انجام دهید برای این کار دکمه های پاور و ولوم پایین را ۱۵ ثانیه همزمان بگیرید وقتی ویبره را احساس کردید دکمه ها را رها کنید. در ۵۰درصد مواقع مشکل سیاه شدن تصویر a12 با این روش حل می شود.

راه حل دوم:حل ایراد تصویر سیاه در A12  با استفاده از نرم افزار ادین.

سیاه شدن تصویر گوشی a12

در مرحله اول باید گوشی را خاموش و به حالت Downloading ببرید

در مرحله دوم برنامه odin را روی دستکاپ خود نصب و اجرا  کنید.

حالا باید گوشی خود را با استفاده از کابل USB به سیستم وصل کنید پ منتظر بمانید تا زمانی که خانه اول ID:COM به رنگ آبی پر شود.

مرحله بعد باید توجه کنید اگر رام تک فایل باشد بهتر است روی AP کلیک کنید و فایل با پسوند tar.md5 یا tar انتخاب میکنیم ولی اگر تک فایل نبود فایل هارا جداگانه با  توجه به نام BL,CP,CSC آن در جای خود در ادین میگذاریم.

حالا کافی است بر روی استارت کلیک کنید تا عملیات شروع شود پس از پایان عملیات کلید سبز می‌شود و مشکل شما بر طرف میگردد.

راهکار های دیگر…

در مشکل نرم افزاری معمولاً وجود باگ های مختلف باعث مشکلات متعددی میشود که امکان سیاه شدن صفحه نیز وجود دارد،خب حالا اگر  این اتفاق برای گوشی شما بیافتد باید چه کنید؟

در مرحله اول با پیش زمینه که دارید میتوانید گوشی را یک بار ریست(خاموش و روشن) کنید اگر صفحه نمایش قابل دید نبود با روشی که بالا گفته شده(فورس ریست) اقدام به خاموش و روشن کردن گوشی کنید تا شاید مشکل شما حل شود در مرحله بعد اگر مشکل حل نشد باید به سراغ فلش گوشی بروید.

اگر مشکل سیاه شدن تصویر گوشی سامسونگ با خاموش و روشن کردن حل شد باید فایل های ویروسی روی گوشی خود را حذف کنید تا دوباره دچار این ایراد نشوید

اما اگر ایراد سخت افزاری باشد مشکل شما با فلش حل نخواهد شد و به راه کار دیگری نیاز دارید.

بیشتر بخوانید: علت تغییر رنگ صفحه گوشی سامسونگ

حل مشکل سخت افزاری سامسونگ a12

خب قطعا زمانی که متوجه می شود مشکل شما نرم افزاری نیست تنها راه برای شما تعمیر سخت افزاری گوشی هست اما باید توجه داشته باشید که آیا مشکل بک لایت هست یا تاچ و السیدی یا مدار تصویر، برای این کار لازمه با نور زیاد صفحه گوشی را بررسی کنید اگر منوی گوشی به صورت کم رنگ مشخص بود متوجه میشوید که مشکل از بک لایت گوشی شماست در غیر اینصورت نیاز به تعویض تاچ و ال سی دی هست.

اما راهکار دیگری که وجود دارد ممکن است کانکتور السیدی شما جدا شده باشد که جای نگرانی نیست و با جا زدن کانکتور مشکل شما حل میشود و نیاز به تعویض تاچ وال سی دی نیست اما باز هم توجه کنید اگر در این مورد هم تجربه ندارید بهتر است به یک تعمیرکار موبایل مراجعه کنید تا به شما کمک کند.

خب حالا ممکن است برای شما سوال باشد که مدار بک لایت دقیقا چه کاربردی دارد و به چه صورت است باید بگویم این مدار قسمتی از تاچ و السیدی است که وظیفه نور و روشنایی در صفحه نمایش را دارد که  قابل تعویض به دست تعمیر کار هست و با تعویض آن مشکل تاریکی تصویر شما حل میشود.

 

راه حل آخر مراجعه به تعمیرکار موبایل

باید بگویم اگر شما با روش نرم افزاری نتوانستید مشکل خود را حل کنید و اگر تجربه کافی ندارید اصلا به سمت حل مشکل ازطریق سخت افزار نروید زیرا باز کردن گوشی و تشخیص و تعمیر آن نیاز به تجربه و دستگاه های تعمیر موبایل دارد پس بهتر است گوشی خود را به یک تعمیرکار با تجربه بسپارید.

نتیجه گیری

در کل اگر مشکلی برای گوشی شما پیش آمد (بدون وارد شدن ضربه فیزیکی) در اولین مرحله به سراغ نرم افزار بروید و گوشی را یک بار خاموش و روشن کنید تا اگر باگ وجود داشته باشد برطرف شود و در مرحله آخر به سراغ سخت افزار بروید اما بهتر است خودتان گوشی را دستکاری نکنید تا دچار ضرر بیشتر نشوید و به یک  تعمیرکار موبایل با تجربه مراجعه کنید.

در نمایندگی تعمیرات گوشی سامسونگ تعمیرکاران ما با استفاده از دستگاههای بروز و تجربه بالا گوشی شمارا برسی و سپس شروع به تعمیر میکنند تا به بهترین نحو به حل مشکل شما بپردازد.

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس با کارشناس تعمیرات