علت هنگ کردن گوشی سامسونگ چیست؟

اگر گوشی سامسونگ شما مشکل هنگ شدن دارد،این مقاله می تواند کمک خوبی به شما بکند.هنگ کردن گوشی به دلایل مختلفی اتفاق می افتد،از جمله برنامه ها یا سیستم عامل که ممکن است باعث نقص در عملکرد شوند. اکثر افراد ابتدا برای رفع مشکل هنگ شدن گوشی سامسونگ خود،آن را خاموش و سپس روشن می کنند.این کار یک راه حل قطعی نیست و ممکن است برای مدتی کوتاه،از هنگ شدن جلوگیری کند.

برای حل مشکل خود باید اقداماتی را انجام دهید.در این مقاله که توسط کارشناسان نمایندگی تعمیرات گوشی سامسونگ ایجاد شده است قصد داریم در ابتدا شمارا با علت های هنگ شدن گوشی سامسونگ آشنا کنیم،سپس در ادامه راهکار های آن را توضیح دهیم.

غلت هنگ کردن گوشی سامسونگ

 

قسمت1-دلایل هنگ کردن گوشی سامسونگ چیست؟

1.هنگ گردن گوشی سامسونگ به دلیل خراب بودن باتری

وقتی باتری گوشی سامسونگ خراب است،ممکن است اثرات منفی زیادی بر روی عملکرد گوشی داشته باشد و به چندین شکل می تواند روی گوشی تاثیر بگذارد:

  1. کاهش تامین انرژی
  2. تغییرات در ولتاژ
  3. دمای بالا
  4. خاموش یا هنگ شدن ناگهانی

موارد بالا همگی در نهایت می توانند منجر به هنگ شدن گوشی سامسونگ شما شوند،بنابراین وقتی متوجه شدید باتری گوشی شما آسیب دیده و یا خراب است،سریع آن را تعویض کنید.

بیشتر بخوانید: تعویض باتری گوشی سامسونگ

2.کم بودن حافظه RAM

کم بودن حافظه RAM می تواند منجر به هنگ شدن گوشی سامسونگ شود زیرا وقتی برنامه ها در حال اجرا هستند و حافظه RAM کم است،سیستم مجبور می شود از حافظه دائمی (مثل حافظه گوشی) برای ذخیره اطلاعات موقت استفاده کند. این اقدام باعث کاهش کارایی سیستم می شود و در نتیجه،گوشی سامسونگ شما با سرعت کمتری عمل می کند و ممکن است موجب هنگ شدن آن شود.

3.استفاده از سخت افزار قدیمی

سخت افزار قدیمی معمولا دارای پردازنده ها و چیپست های گرافیکی با عملکرد پایین است. استفاده از سخت افزار قدیمی به دلیل کمبود قدرت پردازشی و منابع سیستمی می تواند منجر به هنگ شدن گوشی سامسونگ شود،زیرا برنامه ها و سیستم عامل های جدید ممکن است نیاز به منابع بیشتری داشته باشند. سخت افزار قدیمی نمی تواند به صورت بهینه با آنها کار کند،در نهایت گوشی کندتر عمل می کند و هنگ کردن گوشی رخ می دهد.

4.هنگ کردن گوشی سامسونگ به دلیل ویجت های داخلی و غیرضروری

ویجت های داخلی و غیرضروری اگر مصرف منابع سیستم را افزایش دهند و یا با سایر عناصر سیستم تداخل داشته باشند، می توانند منجر به هنگ شدن گوشی سامسونگ شما شوند همچنین موجب کند شدن سیستم عامل و تخلیه شارژ گوشی سامسونگ شما می شوند. برخی از راهکار ها برای مدیریت ویجت ها و کاهش احتمال هنگ کردن گوشی سامسونگ شما عبارتند از:

  • حذف ویجت های غیرضروری
  • به روزرسانی ویجت ها
  • محدود کردن تعداد ویجت ها در صفحه اصلی
  • استفاده از ویجت های سبک
  • بررسی مصرف منابع

5.آپدیت نبودن نرم افزار گوشی

آپدیت نبودن نرم افزار گوشی می تواند موجب هنگ شدن گوشی سامسونگ شود.به روزرسانی ها معمولا برای سازگاری با سخت افزار های جدید ارائه می شوند. اگر گوشی به روز نشود،ممکن است با سخت افزار های جدید ناسازگاری داشته باشد. نرم افزار های جدید اغلب ویژگی ها و امکانات جدید را اضافه می کنند. استفاده از نسخه های قدیمی باعث می شود گوشی این امکانات جدید را از دست بدهد. به طور کلی عدم به روزرسانی نرم افزار می تواند باعث عدم بهینه سازی و سازگاری با عناصر جدید شود،که در نهایت ممکن است باعث هنگ شدن گوشی سامسونگ شما شود.

6.هنگ کردن گوشی سامسونگ به دلیل رابط کاربری Touchwiz

Touchwiz رابط کاربری است که شرکت سامسونگ برای گوشی ها و تبلت های خود قرار داده. این رابط کاربری اغلب از امکانات و ویژگی های اضافی استفاده می کند که به کاربران امکان کنترل بیشتر بر دستگاه های خود را بدهد همچنین تغییراتی در ظاهر عناصر گرافیکی گوشی سامسونگ ایجاد می کند،از جمله آیکون ها،فونت ها و تصاویر پس زمینه.

این رابط کاربری ممکن است به دلیل افزورن ویژگی ها و تغییرات گرافیکی،منابع سیستمی بیشتری را مصرف کند،که این باعث کاهش عملکرد دستگاه و موجب هنگ شدن گوشی سامسونگ شما می شود.

7.هنگ گردن گوشی سامسونگ به دلیل نصب برنامه های سنگین

برنامه های سنگین عمدتا از پردازنده،حافظه RAM و باتری بیش از حد استفاده می کنند و موجب هنگ کردن گوشی سامسونگ شما می شوند،همچنین وجود باگ ها و نقص هایی که در برنامه های سنگین وجود دارد موجب عدم پایداری گوشی شما می شود.

برای ربع مشکلات مربوط به نصب برنامه های سنگین، شما باید:

  • برنامه های گوشی سامسونگ خود را مدیریت کنید.
  • تعداد برنامه های زمینه ای خود را کاهش دهید.
  • قبل از نصب یک برنامه نظرات و امتیاز های آن را ببرسی کنید.
  • همواره برنامه های گوشی سامسونگ خود را بروزرسانی کنید.

علت هنگ کردن گوشی سامسونگ چیست

قسمت2-راهکار های حل مشکل هنگ کردن گوشی سامسونگ

1.برنامه هایی که در حالت زمینه ای اجرا می شوند را ببندید.

اجرا بودن همزمان چند برنامه در گوشی شما موجب هنگ شدن آن می شود.

2.حافظه گوشی سامسونگ خود را پاکسازی کنید.

فضای کافی در حافظه دستگاه ایجاد کنید. برخی از برنامه ها به پر شدن حافظه منجر و باعث هنگ شدن گوشی سامسونگ شما می شوند.

3.گوشی سامسونگ خود را خاموش و سپس روشن کنید.

گاهی اوقات،می‌توانید با راه‌اندازی مجدد دستگاه مشکل هنگ کردن گوشی سامسونگ خود را برطرف کنید. برای این کار، دکمه های روشن/خاموش + کاهش صدا را به طور کامل فشار داده و نگه دارید، وقتی آرم سامسونگ روی صفحه ظاهر شد،به طور خودکار راه اندازی مجدد می شود.

4.حافظه کش گوشی سامسونگ خود را پاک کنید.

برای آزاد کردن فضای ذخیره سازی بیشتر،همیشه توصیه می شود حافظه پنهان و داده های دستگاه خود را پاک کنید. برای این کار می توانید وارد تنظیمات گوشی خود شوید،سپس قسمت ذخیره سازی و بعد داده های ذخیره شده و در آخر برای شروع پاک کردن حافظه پنهان دستگاه و داده ها،روی تایید ضربه بزنید.

5.برنامه های غیر ضرروری و سنگین را از گوشی سامسونگ خود پاک کنید.

برنامه های سنگین حافظه داخلی را اشغال می کنند و پردازنده سیستم را کند می کنند. اگر برنامه های سنگین زیادی روی گوشی سامسونگ خود نصب کرده اید،می توانید برای آزاد کردن فضای ذخیره سازی و بهبود عملکرد پردازنده، آنها را حذف کنید. تنظیمات را در گوشی سامسونگ خود باز کنید سپس به قسمت برنامه ها بروید،برنامه ای را که می خواهید حذف کنید را انتخاب کنید و روی دکمه حذف نصب ضربه بزنید.

6.برنامه های خود را فقط از فروشگاه Google play نصب کنید.

دانلود برنامه‌ها از منابع ناشناس ممکن است موجب آسیب‌ و ویروسی شدن گوشی شما شود.نصب یک برنامه آنتی ویروس می تواند از گوشی سامسونگ شما در برابر باگ ها یا ویروس های داخلی محافظ کند،همچنین ما همیشه به شما توصیه می کنیم برای دانلود برنامه ها و به روزرسانی های رایگان و ایمن،آنهارا را از فروشگاه Google Play نصب کنید.

اگر هیچ یک از راهکار های بالا مشکل هنگ کردن گوشی سامسونگ شمارا حل نکرد،بهترین کار این است که برای برطرف کردن مشکل گوشی را به متخصصین و کارشناسان نمایندگی گوشی سامسونگ اصفهان مراجعه کنید. شما از طریق دکمه زیر می توانید با این کارشناسان در تماس باشید.

علت هنگ کردن گوشی سامسونگ

‫3 دیدگاه ها

  1. گوشی a13 دارم که ارور حافظه میده و مدام هنگ میکنه هر چقدرم فایل هام رو پاک میکنم فرقی نمی کنه؟

  2. سلام
    گوشی a34 دارم و زمانی که به شارژ وصل میکنم
    هنگام کار کردن باهاش لگ‌ میگیره و هنگ میکنه
    راهکار چیه ؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس با کارشناس تعمیرات