علت و راه حل خاموش شدن سامسونگ a14

خاموش شدن سامسونگ a14 به علت فروش بالای این گوشی در بازار ایران مراجعه زیادی به تعمیرگاه های موبایل داشته است نه به دلیل اینکه این مدل گوشی کیفیت پایینی داشته باشد بلکه همانطور که گفته شد فروش بالای هر کالا مسلما نیاز به خدمات آن را نیز بیشتر می کند. این مقاله که توسط کارشناسان نمایندگی تعمیرات سامسونگ نگارش شده است بصورت کامل در مورد علت و راه حل خاموش شدن گوشی سامسونگ a14 به صورت کامل توضیحاتی ارائه داده ایم.

خاموش شدن سامسونگ a14

علت های خاموش شدن سامسونگ a14 چیست؟

  • خراب بودن باتری سامسونگ a14
  • درگیر شدن دکمه های پاور و ولوم گوشی
  • سوختن آی سی سامسونگ a14
  • خراب شدن cpu گوشی a14

1-خراب بودن باتری سامسونگ a14

از مهم ترین دلیل خاموش شدن گوشی سامسونگ a14 و سایر مدل ها می توان به خراب بودن باتری اشاره کرد.در صورتی که باتری گوشی شما خراب شده باشد گوشی ممکن است خاموش شود و یا در بعضی اوقات خاموش و روشن شود.

از نشانه ها خرابی باتری می توان به باد کردن باتری و خالی شدن شارژ باتری بصورت مداوم اشاره کرد. اکثر مدل های گوشی جدید دارای باتری ها غیر قابل تعویض توسط کاربر هستند پس اگر حس می کنید که خاموش شدن گوشی a14 شما به دلیل باتری است می بایست برای تعویض باتری سامسونگ به مراکز تعمیر موبایل مراجعه کنید.

2-درگیر شدن دکمه های گوشی a14

در برخی موارد ممکن است دکمه های گوشی بر اثر رطوبت یا جرم درگیر شوند و باعث اتصال دائمی دکمه پاور یا ولوم گوشی شوند. البته باید توجه کنید که منظور از درگیری در پشت دکمه ها است. چرا که دکمه ها از دو قسمت بیرونی و داخلی تشکیل شده اند. برای تشخیص این موضوع اگر گوشی را داخل شارژ می زنید و آرم شارژ می آید ولی روشن نمی شود احتمالا دکمه ها خراب شده است. یا اگر گوشی روی لوگو می آید و مجدد ریست می شود بازهم می توان به خراب بودن دکمه ها شک کرد.

3-سوختن آیسی سامسونگ a14

منظور از آی سی قطعاتی هستند که روی برد گوشی قرار دارند و دارای وظایف متعددی هستند مثل آیسی تغذیه،هارد،آنتن،شارژ و…است و خرابی و سوختن هر کدام از آنها باعث اتصال در مدار گوشی و خاموش شدن گوشی سامسونگ a14 می شود.

4-خراب شدن اتصال cpu گوشی a14

Cpuگوشی وظیفه پردازش اطلاعات و به عنوان مغز گوشی عمل می کند. و هر گونه خرابی در سی پی یو حتی بصورت جزئی باعث خاموش شدن گوشی می شود.

در برخی موارد حتی پایه های اتصال cpu دچار خرابی می شوند که نیاز است به اصطللح تعمیرکاران سی پی یو گوشی ریبال شود که این کار تخصصی است و نیاز به مهارت بالایی دارد تا به سی پی یو آسیب وارد نشود.هزینه تقریبی ریبال سی پی یو بین ۸۰۰ تا۱۵۰۰تومان است.

راه حل خاموش شدن سامسونگ a14

شوک دادن و شارژ باتری

گاهی اوقات باتری گوشی شما بخواب می رود و با یک شوک بسیار ساده روشن می شود اگر به ضعیف بودن باتری خود قبل از خاموش شدن موبایل سامسونگ a14 مشکوک بوده اید پیشنهاد می کنیم حتما موضوع را یه تعمیرکار بیان کنید و درخواست کنید قبل از تعمیر و عیب یابی یک بار سلامت باتری گوشی شما را با استفاده از دستگاه منبع تغذیه و یا مولتی متر بررسی کند.

تمیز کردن دکمه ها

همانطور که گفته شد ممکن است خاموش شدن گوشی ناشی از درگیر شدن و یا کثیف شدن دکمه ها باشد در این صورت می توانید با استفاده از یک پد الکلی یا دستمال آغشته با الکل با احتیاط دکمه ها و شیارهای اطراف آن را بررسی و تمیز کنید تا اتصال ناشی از رسوبات رفع شود‌.

مراجعه به تعمیرگاه موبایل

در صورتی که نیاز به تعمیر فوری گوشی سامسونگ a14 خود دارید می توانید به نمایندگی تعمیرات سامسونگ ۲۰ مراجعه کنید و از خدمات ما بهره مند شوید جهت تعمیرات می توانید بصورت حضوری یا ارسال پستی تعمیرات گوشی خود را به ما بسپارید.

‫2 دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس با کارشناس تعمیرات