علت کند شارژ شدن گوشی سامسونگ

کند شارژ شدن گوشی سامسونگ ممکن است برای هر مدل از این برند رخ دهد که علت های مختلفی دارد. اگر بخواهیم یکی از علت های اصلی آن را بیان کنیم خراب بودن باتری است. به طور کلی باتری نقش اصلی را در تامین انرژی دارد و خراب شدن آن سبب مشکلاتی همچون دیر شارژ شدن گوشی می شود. انجام کارهایی مثل استفاده کردن از گوشی هنگام شارژ و یا قرار دادن گوشی به مدت طولانی در شارژ سبب ضعیف شدن سلول های باتری می شود و در نهایت مشکلات زیادی را به وجود می آورد. در این مقاله که توسط کارشناسان نمایندگی تعمیرات گوشی سامسونگ نگارش شده است قصد داریم علت های به وجود آمدن این مشکل را بررسی کنیم.

علت کند شارژ شدن گوشی سامسونگ

علت کند شارژ شدن گوشی سامسونگ چیست؟

1)خراب و ضعیف بودن کابل شارژ

یکی از علت های رایج کند شارژ شدن گوشی سامسونگ خراب بودن کابل شارژ است. به طور کلی اگر با این مشکل روبرو شدید قبل از انجام دادن سایر اقدامات کابل شارژ خود را به خوبی بررسی کنید،زیرا ممکن است تنها مشکل خرابی کابل باشد که به راحتی با تعویض کابل قابل حل است. البته لازم به ذکر است جنس کابل مورد استفاده در روند شارژ شدن موثر است بنابراین لوازم جانبی گوشی خود را از مراکز معتبر خریداری نمایید.

بیشتر بخوانید: علت شارژ نشدن گوشی سامسونگ

2)کند شارژ شدن گوشی به علت خراب بودن پورت شارژ

یکی دیگر از علت هایی که منجر به کند شارژ شدن گوشی سامسونگ می شود خراب بودن پورت شارژ گوشی است. بعد از بررسی کابل شارژ بهتر است از سالم بودن پورت شارژ هم اطمینان حاصل کنید زیرا این قطعه تاثیر زیادی در شارژ شدن گوشی شما دارد.

اگر مشکل از پورت گوشی باشد با توجه به تشخیص تعمیرکار مورد نظر باید این قطعه را تعمیر یا تعویض کرد.اگر در زمینه تعمیرات نیاز به کارشناس خبره داشتید می توانید از نمایندگی گوشی سامسونگ اصفهان کمک بگیرید.

3) اختلال در اتصالات منبع شارژ

در برخی موارد مشکل از پورت و یا کابل گوشی نیست بلکه تنها اختلال در اتصالات منبع شارژ منجر به کند شارژ شدن گوشی سامسونگ شما شده است. در این موقعیت باید تنها منبع شارژ خود را تغییر دهید. اگر با وجود تغییر منبع شارژ مشکل همچنان ادامه دار بود اقدامات بعدی را بررسی کنید.

4)کند شارژ شدن گوشی به علت خراب بودن باتری

کند شارژ شدن گوشی سامسونگ خراب بودن باتری

باتری منبع اصلی تامین انرژی گوشی است و قطعا نقش اصلی را در شارژ شدن گوشی شما ایفا می کند. بنابراین در مشکلات مربوط به شارژ شدن گوشی بهتر است از سالم بودن باتری گوشی خود اطمینان حاصل کنید. خراب بودن باتری یکی از علت های اصلی کند شارژ شدن گوشی سامسونگ است.

طول عمر باتری ها به نحوه استفاده شما از گوشی بستگی دارد. یکی از کارهایی که منجر به کاهش طول عمر باتری شما می شود استفاده کردن از گوشی هنگام شارژ شدن است زیرا در این موقعیت دمای گوشی بیش از حالت طبیعی بالا می رود و این سبب وارد شدن فشار به باتری می شود.

بیشتر بخوانید: علت خاموش شدن گوشی سامسونگ

5) فعال بودن برنامه های زیاد در پس زمینه گوشی

برنامه های پس زمینه گوشی سبب مصرف باتری گوشی می شوند و روند شارژ شدن گوشی سامسونگ را کند می کنند بنابراین بهتر است قبل از زدن گوشی به شارژ تمامی برنامه های پس زمینه گوشی را ببندید این کار به تنهایی سبب بهبود عملکرد شارژ می شود.

6) استفاده از آداپتور یا کلگی شارژ تقلبی

شارژر تاثیر مستقیمی بر روی شارژ شدن گوشی سامسونگ دارد بنابراین اورجینال و اصل بودن آن از اهمیت بالایی برخوردار است بنابراین استفاده از شارژر های تقلبی و غیر اوجینال می تواند سبب کند شارژ شدن گوشی سامسونگ،آسیب به باتری و بروز خطرات ایمنی مانند اختلال در اتصالات و یا احتمال بروز آتش سوزی شود.

7) راه حل قطعی و نهایی

علت کند شارژ شدن گوشی سامسونگ چیست؟

در آخر اگر با استفاده از اقدامات گفته شده نتوانستید مشکل کند شارژ شدن گوشی سامسونگ را در منزل حل نمایید،بهتر است از کارشناسان متخصص در این زمینه کمک بگیرید. شما عزیزان از طریق دکمه زیر می توانید با کارشناسان سایت سامسونگ 20 در ارتباط باشید و در مورد انواع مشکلات سخت افزاری و نرم افزاری گوشی سامسونگ از آنها کمک و مشاوره بگیرید. این مجموعه تشکیل شده از کارشناسان و تعمیرکاران حرفه ای در زمینه تعمیرات موبایل سامسونگ که با استفاده از تجربه بالایی که دارند بهترین خدمات را به شما ارائه می دهند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس با کارشناس تعمیرات