علت داغ شدن گوشی سامسونگ

داغ شدن گوشی سامسونگ یکی از مشکلات رایج است که برای کاربران سامسونگ اتفاق می افتد. دلایل متعددی از جمله برنامه ها یا فرایند های زمینه ای فعال ،مشکلات سخت افزاری و باتری خراب می تواند سبب ایجاد این مشکل شود.در این مقاله که توسط کارشناسان نمایندگی تعمیرات گوشی سامسونگ نگارش شده است قصد داریم ابتدا راهکار های رفع مشکل داغ شدن گوشی سامسونگ و سپس علت آن را توضیح دهیم.

راهکار های حل مشکل داغ شدن گوشی سامسونگ

علت داغ شدن گوشی سامسونگ

1-برای چند دقیقه از گوشی سامسونگ خود استفاده نکنید.

یکی از علت های داغ شدن گوشی سامسونگ برنامه های پس زمینه است.این برنامه ها می تواند شامل بازی ها با گرافیک بالا و حجم زیاد،ویدئوها با پهنای باند بالا برای پخش،حافظه های پر درشبکه های مجازی آنلاین و…باشد.اگر در هنگام استفاده از گوشی سامسونگ متوجه داغ شدن آن شدید،توصیه میشود همه برنامه های پس زمینه گوشی خود را ببنید و برای مدت 15-10دقیقه به گوشی خود استراحت بدهید و با آن کار نکنید تا دمای آن با گذشت زمان پایین بیاید.

2-گوشی سامسونگ خود را از گرما دور کنید.

علت داغ شدن گوشی سامسونگ

گرما می تواند بر روی کارایی و عمر باتری گوشی تاثیر بگذارد.همچنین اجزای سخت افزاری ممکن است تحت تاثیر حرارت قرار گیرند و باعث خرابی دستگاه شوند. گوشی های سامسونگ از آلیاژ،فلز،پلاستیک تشکیل شده است.به دلیل ترکیبات به کار رفته در آن توانایی رسانایی گرما را دارد. به همین دلیل بهتر است گوشی سامسونگ خود را تا حد امکان از تابش نور خورشید،گرمای آتش و لامپ و هر منبع گرمایی دیگر دور کنید تا مانع از آسیب به قطعات داخلی گوشی شوید و همچنین از داغ شدن گوشی جلوگیری کنید.

3-در هنگام شارژ از گوشی سامسونگ خود استفاده نکنید.

علت داغ شدن گوشی سامسونگ

در حالت شارژ دمای گوشی به طور طبیعی افزایش می یابد و استفاده همزمان می تواند به گرمای بیشتر و در نتیجه به خرابی باتری منجر شود. همواره کارشناسان تعمیرات گوشی سامسونگ توصیه می کنند از گوشی خود هنگام شارژ استفاده نکنید.بهتر است زمان کافی به گوشی خود برای شارژ شدن بدهید و از آن هنگام شارژ شدن استفاده نکنید.این کار سبب افزایش طول عمر باتری سامسونگ نیز میشود.

4-در هنگام استفاده طولانی مدت از گوشی خود قاب گوشی آن را بردارید.

علت داغ شدن گوشی سامسونگ

همه گوشی ها،برای خنک کردن دستگاه،دارای شیارهایی اطراف گوشی هستند که موجب برقراری جریان هوای گوشی میشود.در هنگام استفاده طولانی مدت از گوشی و همچنین استفاده از قاب های محافظی که سبب مسدود شدن این شیارهای تهویه هوا میشوند،گوشی به مرور زمان داغ میکند.برای جلوگیری از این امر قاب گوشی خود را در هنگام استفاده بردارید.

5-برنامه های پس زمینه گوشی خود را غیرفعال کنید.

علت داغ شدن گوشی سامسونگ

6-از برنامه های کمکی برای کاهش دمای گوشی استفاده کنید.

علت داغ شدن گوشی سامسونگ

در اپلیکیشن گوگل پلی،برنامه هایی با عنوان Clean master وجود دارد.این برنامه را دانلود کنید و سپس اجازه پاکسازی فضا را به او بدهید سپس مشاهده می کنید که برنامه های پس زمینه ناخواسته را پاک میکند و بعد از آن مکانیزم خنک کننده خود را آغاز میکند و سبب کاهش 2 الی 3 درجه ای دمای گوشی سامسونگ شما می شود.

7-به قسمت تنظیمات رفته و تغییراتی را ایجاد کنید.

علت داغ شدن گوشی سامسونگ

تنظیمات زیادی وجود دارد که میتواند به دستگاه استرس وارد کند و همین سبب داغ شدن گوشی سامسونگ میشود.در اینجا لیست اقداماتی نوشته شده است که برای افزایش طول عمر باتری و کاهش دمای گوشی می توانید از آن استفاده کنید:

  • بلوتوث و وای فای را در صورت عدم استفاده خاموش کنید.
  • تنظیمات روشنایی را متناسب با نور محیط قار دهید.
  • از استفاده از تصاویر پس زمینه زنده و ویدئویی و ویجت هایی که بخش زیادی از عمر باتری شما را می گیرند خودداری کنید.

8-برنامه ها و سیستم عامل گوشی خود را به روز کنید.

علت داغ شدن گوشی سامسونگ

در اکثر اوقات برنامه ها و سیستم عامل های قدیمی سبب ایجاد مشکلاتی رایج می شوند که ذر نهایت به دستگاه شما آسیب وارد می کنند. زمانی که برنامه ها به روز نمی شوند،ممکن است مشکلات امنیتی حل نشده باقی بمانند و این ممکن است باعث استفاده نا امن منابع سخت افزاری شود و در نتیجه دمای گوشی افزایش یابد. سیستم عامل اندروید همواره به کاربران حود امکان به روزرسانی برنامه ها را می دهد.برای این کار کافی است به فروشگاه گوگل پلی و یا بازار بروید برنامه های خود را به روزرسانی کنید.

9-از شارژرهای فیک و غیراصل استفاده نکنید.

علت داغ شدن گوشی سامسونگ

شارژر های غیر اصل ممکن است جریان نامناسبی را ارائه دهند که می تواند باعث افزایش دمای باتری و سخت افزار گوشی شوند. اگر از شارژری استفاده میکنید که در حین شارژ باعث افرایش دمای گوشی شما می شود،باید دیگر از آن استفاده نکنید. برخی شارژر ها ممکن است با استاندارد های فنی سازنده گوشی مطابقت نداشته باشد و این موضوع می تواند سبب افزایش دمای گوشی شود. استفاده از شارژر های اصلی بهترین راه برای جلوگیری از مشکلات داغ شدن،حفظ سلامت باتری و سخت افزار گوشی سامسونگ است.

10-گوشی سامسونگ خود را فکتوری ریست کنید.

علت داغ شدن گوشی سامسونگ

در نهایت آخرین کاری که برای جلوگیری از داغ شدن گوشی خود در هنگام استفاده میتوانید انجام دهید،بازگشت به تنظیمات کارخانه یا همان ریست فکتوری است. این کار به طور کلی همه اطلاعات و تنظیمات شخصی را به حالت اولیه باز می گرداند. این عملیات ممکن است در برخی موارد سبب بهبود دمای گوشی شود. حتما قبل از انجام این کار از اطلاعات خود بکاپ تهیه کنید و در کل اگر مشکل شما با راهکار های بالا حل نشد این اقدام را انجام دهید.

علت داغ شدن گوشی سامسونگ چیست؟

1-استفاده زیاد از گوشی هنگام شارژ شدن

اگر تا به حال از گوشی حود هنگام شارژ شدن استفاده کرده باشید قطعا متوجه داغ شدن آن شده اید،در این قسمت میخواهیم برای شما توضیح دهیم که دقیقا چه اتفاقاتی در گوشی سامسونگ شما می‌افتد. در مرحله اول زمانی که گوشی سامسونگ خود را به شارژ میزنید تمرکز دستگاه بر روی شارژ شدن میرود و مسیر باتری و شارژ را درگیر میکند،وقتی از گوشی هنگام شارژ شدن استفاده میکنید،درحال دادن دستور های بیشتر به دستگاه هستید،این دستور ها هرچه بیشتر باشند سبب درگیر شدن نقاط مختلف گوشی و cpu میشود این روند باعث می‌شود که فشار های زیادی به گوشی وارد شود و در نتیجه منجر به داغ شدن گوشی سامسونگ شما می شود.

2-آب خوردگی گوشی سامسونگ

آب خوردگی می تواند یکی از علل های اصلی داغ شدن گوشی سامسونگ باشد. آب و گوشی باهم همخوانی ندارند و ورود آب به گوشی می تواند سبب ایجاد مشکلات جدی و خرابی در سخت افزار یا باتری شود.اگر گوشی شما دچار آب خوردگی شد و توانستید همانند روال قبل از آن استفاده کنید باز هم بهتر است گوشی شما یکبار سرویس شود البته اگر گوشی شما پس از آب خوردگی بیش اندازه داغ شد به احتمال زیاد یک قطعه در گوشی شما دچار اتصالی شده است و بهتر است قبل از بدتر شدن وضعیت به نمایندگی تعمیرات سامسونگ مراجعه کنید و تا جایی که می‌توانید از گوشی استفاده نکنید،زیرا ممکن است قطعات مسیری که دچار اتصالی شده خراب شود و آسیب بیشتری به گوشی شما وارد شود.

3-وارد شدن ضربه به گوشی سامسونگ

ضربه می تواند باعث آسیب به قطعات داخلی گوشی شود،از جمله مرکز پردازش،باتری و یا سایر اجزا. این آسیب ها ممکن است باعث افزایش دمای گوشی شود. گوشی که دچار ضربه فیزیکی میشود احتمال ایجاد شدن مشکلات مختلفی در آن وجود دارد که یکی از آنها داغ شدن بیش از حد گوشی سامسونگ است.برای عیب یابی دقیق حتما لازم است که گوشی خود را به نمایندگی تعمیرات سامسونگ ببرید که توسط تعمیرکاران متخصص مشکل آن برطرف شود.

4-استفاده بیش از حد از گوشی

اگر گیمر هستید و یا به گیم علاقه دارید داغ شدن گوشی یکی از مشکل های دائمی شما می باشد. این مشکل قابل حل نیست زیرا گوشی برای بازی ساخته نشده است و بهتر است که شما برای انجام بازی های سنگین به سراغ کنسول ها بروید،زیرا هرچقدر هم گوشی شما قدرتمند باشد در هنگام پردازش بازی های سنگین شروع به داغ شدن می کند زیرا هنگام استفاده طولانی مدت از گوشی فرایند های پردازشی و گرافیکی آن فعال شده و در نهایت منجر به تولید گرما می شود. ولی در کل شما میتوانید با استفاد از یک خنک کننده از داغ شدن بیش از حد گوشی خود تا حدودی جلوگیری کنید.

5-خرابی باتری گوشی

باتری ها از سلول های الکتروشیمیایی تشکیل شده اند . در صورت خرابی یا نقص در یک یا چند سلول ممکن است تولید گرما افزایش یابد که موجب داغ شدن گوشی سامسونگ شما می شود.معمولاً به دلیل استفاده از شارژر های غیراصل و یا کار کردن زیاد هنگام شارژ شدن، باتری گوشی شما خراب می شود و تنها راهکار رفع این مشکل تعویض باتری است ولی اگر در زمینه تعویض باتری مهارت ندارید بهتر است به یک تعمیرکار مراجعه کنید تا در حل مشکل به شما کمک کند.

بیشتر بخوانید: تعویض باتری گوشی سامسونگ

6-استفاده از گارد های ضخیم

یکی دیگر از علت های داغ شدن گوشی گارد های ضخیم و شکل دار هستند. این گارد ها ممکن است از مسیر تخلیه حرارت گوشی به صورت موثر جلوگیری کنند و اگر گوشی نتواند به درستی گرمای تولید شده را تخلیه کند ،ممکن است به دلیل افزایش دما داغ شود،همچنین گارد های ضخیم ممکن است وزن زیادی را به گوشی اضافه کنند و باعث افزایش حرارت موضعی در برخی اجزا شود. در کل بهتر است از گارد های مناسب و استاندارد استفاده کنید تا گوشی شما داغ نشود.

7-راه حل قطعی و نهایی 

راهکار هایی که در بالا توضیح دادیم،میتوانند بسیار سودمند باشند و ممکن است به احتمال زیاد مشکل داغ شدن گوشی سامسونگ شمارا برطرف کند. اگر بعد از انجام این راهکار ها همچنان مشکل شما حل نشد و درگیر داغ شدن گوشی سامسونگ خود بودید بهتر است مشکلتان توسط کارشناسان نمایندگی تعمیرات سامسونگ حل شود. از طریق دکمه زیر می توانید با این کارشناسان در تماس باشید.

‫2 دیدگاه ها

    1. سلام در صورتی که داغ شدن به میزان کم است طبیعی است و در صورتی که بیش از حد داغ می شود باید گوشی بررسی شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس با کارشناس تعمیرات