علت خاموش شدن گوشی سامسونگ چیست؟

اگر شماهم با مشکل خاموش شدن گوشی سامسونگ مواجه هستید و دنبال علت و راه حل آن هستید در این مقاله که توسط کارشناسان نمایندگی تعمیرات گوشی سامسونگ نگارش شده است قصد داریم به صورت کامل این موضوع را بررسی کنیم .

خاموش شدن گوشی سامسونگ

قسمت 1. چرا گوشی سامسونگ من مدام خاموش می شود؟

  • باتری گوشی شما خراب شده
  • بروز نبودن سیستم اندروید
  • وارد شدن فشار به CPU به دلیل نصب برنامه های زیاد
  • ایجاد مشکل در پردازنده گوشی
  • پر شدن حافظه گوشی
  • آسیب سخت افزار گوشی از طریق رطوبت آب
  • نصب تعداد زیادی برنامه مخرب و ویروسی
  • بالا رفتن دمای باتری

قسمت 2. چگونه روشن و خاموش شدن گوشی سامسونگ را برطرف کنیم؟

اکنون دلایل خاموش شدن گوشی سامسونگ پیدا کرده اید. از ترفند های زیر پیروی کنید تا به کمک آنها بتوانید مشکل خود را حل کنید.

ترفند 1: باتری گوشی سامسونگ را تست و بررسی کنید.

اگر گوشی سامسونگ شما مدت هاست به طور تصادفی خاموش می شود،ممکن است مشکلی در باتری آن وجود داشته باشد. برای بررسی باتری گوشی باید *#*#4636#*#* را در شماره گیر گوشی خود شماره گیری کنید،سپس منتظر بمانید تا اطلاعات باتری گوشی خود در صفحه ظاهر شود.

خاموش شدن گوشی اندروید

اگر اطلاعات نشان دهنده این بود که باتری شما سالم نیست باید باتری گوشی خود را شارژ کنید…در غیر این صورت روش های بعدی را بررسی کنید.

ترفند 2: گزینه خاموش شدن خودکار را بررسی کنید که فعال نباشد

فعال بودن گزینه خاموش شدن خودکار در گوشی سامسونگ شما ممکن است باعث شود گوشی شما مدام خاموش شود. بنابراین برای رفع این مشکل باید آن را غیرفعال کنید.

  1. وارد تنظیمات گوشی اندروید شوید.
  2. utilities انتخاب کنید.
  3. گزینه خاموش و روشن برنامه ریزی شده را پیدا کنید و آن را غیرفعال کنید.

خاموش شدن گوشی سامسونگ

ترفند 3 :گزینه حالت خواب را در گوشی سامسونگ خود بررسی کنید که فعال نباشد.

ابتدا دکمه روشن/خاموش را فشار دهید تا بررسی کنید که آیا گوشی شما می تواند به طور معمول خاموش شود. اگر بله،به ترتیب وارد تنظیمات>نمایش>پیشرفته>موقعیت نمایشگر…شوید و مدت زمان عدم فعالیت را انتخاب کنید

خاموش شدن تصادفی گوشی سامسونگ

ترفند 4: گوشی سامسونگ خود را شارژ کامل کنید.

اگر گوشی سامسونگ شما به طور تصادفی خاموش می شود یکی از علت های آن می تواند کمبود شارژ گوشی شما باشد.اگر باتری شارژ ندارد آن را به طور کامل شارژ کنید.

ترفند 5: حافظه گوشی سامسونگ را بررسی کنید.

ممکن است زمانی که فضای ذخیره‌سازی گوشی شما کمتر از 10٪ باقی مانده باشد، گوشی سامسونگ شما شروع به روشن و خاموش شدن کند. اگر گوشی شما با فضای ذخیره‌سازی کم کار می‌کند باید فضای گوشی خود را خالی کنید…

خاموش شدن تصادفی گوشی اندروید

ترفند 6: گوشی خود را خاموش و روشن کنید.

اگر گوشی شما با باتری پر خاموش می شود،باید آن را خاموش و روشن کنید.این کار در برخی موارد مشکل را حل میکند.

  • می توانید دکمه روشن/خاموش را فشار داده و نگه دارید و گزینه راه اندازی مجدد را انتخاب کنید.
  • راه دیگر فشار دادن همزمان دکمه پاور و دکمه پایین ولوم صدا است.

خاموش شدن موبایل اندروید

ترفند 7: گوشی خود را فکتوری ریست کنید.

می‌توانید گوشی اندروید خود را به تنظیمات کارخانه بازنشانی کنید. این کار تمام تنظیمات و محتوای گوشی شما را پاک می‌کند. بنابراین،باید قبل از آن اطلاعات گوشی خود را پشتیبانی کنید.

برای بازنشانی تظیمات کارخانه (فکتوری ریست) وارد تنظیمات گوشی خود شوید سپس بازنشانی اندروید و پاک کردن همه داده ها را (بازنشانی کارخانه) انتخاب کنید.

علت خاموش شدن گوشی

بعد ازبازنشانی گوشی خود، باید وارد اطلاعات کاربری گوگل شوید تا گوشی خود را به عنوان گوشی جدید تنظیم کنید.

ترفند 8. قاب محافظ گوشی را بردارید.

قاب گوشی خود را به طور موقت در بیاورید تا مطمئن شوید که سنسورها یا دکمه های گوشی را نمی پوشاند.

ترفند 9. نسخه اندروید گوشی سامسونگ خود را به روز کنید.

زمانی که سیستم عامل اندروید برای مدت طولانی به روز نمی شود، ممکن است مشکلاتی را در گوشی شما ایجاد کند. مانند خاموش شدن مداوم گوشی اندروید بنابراین،بررسی کنید که گوشی شما بروز است یا خیر.

  • وارد تنظیمات شوید سپس درباره و بروز رسانی نرم افزار را در تنظیمات گوشی خود انتخاب کنید.
  • برای بررسی اینکه نسخه بروز تر موجود است گزینه اکنون بررسی کنید را انتخاب کنید.
  • در صورت موجود بودن گوشی سامسونگ خود را بروز کنید.

خاموش شدن تلفن همراه

ترفند 10: گوشی خود را درحالت ایمن روشن کند.

روشن کردن گوشی درحالت ایمن باعث می شود فقط برنامه های داخلی گوشی کار کنند و اگر برنامه مخربی در گوشی شما باشد اجازه اجرا به آن را نمی دهد و باعث می شود پردازنده گوشی شما به خوبی کار کند و ممکن است مشکل خاموش شدن گوشی اندروید شمارا حل کند.

برای فعال کردن گوشی درحالت ایمن:

  • دکمه پاور گوشی خود را نگه دارید این کار گزینه های منوی پاور را نشان می دهد.
  • گزینه ی “Power Off” را انتخاب کنید. بگذارید گوشی کامل خاموش شود.
  • گوشی را روشن کنید.دکمه پاورگوشی را همزمان با دکمه کم و زیاد کردن گوشی تا زمانی که گوشی شما راه اندازی شود فشار داده و نگه دارید.
  • زمانی که گوشی شما راه اندازی شد.عبارت Safe mode را در گوشه پایین سمت چپ صفحه گوشی خود نمایش داده می شود.

علت خاموش شدن گوشی اندروید

ترفند 11: برنامه های مخرب را حذف کنید.

ممکن است گوشی شما به علت نصب یک سری برنامه های مخرب ویروسی شده باشد.بنابراین باید برای رفع مشکل خاموش شدن گوشی خود برنامه هایی که ناسازگار هستند را حذف کنید.

قسمت 3. راه حل قطعی برای رفع مشکل خاموشی گوشی سامسونگ

اگر مشکل خاموش شدن گوشی سامسونگ شما با راه حل های بالا حل نشد می توانید با کارشناسان نمایندگی گوشی سامسونگ اصفهان از طریق دکمه زیر در تماس باشید و بصورت حضوری یا ارسال پستی نسبت به تعمیر گوشی خود اقدام کنید.

 

 

‫42 دیدگاه ها

      1. عرض سلام و ادب
        بنده یک گوشی a34 حدود یک سال که دارم.
        چند وقتی هست که ناخودآگاه صفحه گوشیم خاموش میشه و مجبورم با یکبار فشار دادن کلید پاور مجددا روشنش کنم.
        مشکلش چی میتونه باشه، البته خیلی با گوشی کار میکنم و چون هوای محیط هم گرم، داغ هم میکنه.
        این مشکل موقتی یا آسیب اساسی😢

  1. سلام یک گوشی a53 تازه خریداری کردم و بعد از مدت کوتاهی ناگهانی خاموش شده است و چند تعمیرکار نتونستن تعمیرش کنن ایا در نمایندگی شما قابل تعمیر است؟

      1. سلام من وقتی گوشیم رو روشن میکنم بعد از چند لحظه روشن و خاموش میشه الان از دیشب تا حالا فقط لگوی سامسونگ روی صفحشه‌ و نمیتونم ازش استفاده کنم
        حافظش پره ولی اطلاعات مهمی روش دارم نمیتونم فرمتش کنم
        چیکار کنم؟

  2. سلام من گوشیم A20s و این روزا حتی وقتی شارژ داره گوشی خاموش میشه بعد چند دقیقه دوباره روشن میشه، یا حتی باهاش کار نمیکنم ولی میبینم خود به خود خاموش میشه، مشکلش چیه لطفا بگید

    1. سلام دوست عزیز ابتدا از اطلاعات خود بک آپ بگیرید و گوشی را بازگشت به تنظیمات کارخانه کنید مشکل حل نشد به تعمیرگاه مراجعه کنید ممکن است باتری یا cpu خراب شده باشد.

  3. سلام خواستم ازتون تشکر کنم
    گوشی a51 دیروز به دستم رسید
    هم اطلاعاتم پاک نشده بود هم مثل روز اولش شده
    باتشکر

  4. سلام خسته نباشید خدا قوت
    عذر میخوام یه مدتی هست که برای مادرم سامسونگ s23fe گرفتیم ولی گَه‌گاهی خاموش میشه حتی یک بار فرستادیمش به نمایندگیش(منظورم از نمایندگی اینکه گوشی گارانتی داشت و دادیمش بهشون که ببینیم مشکلش از کجاست) بعد اون مدت تا یکی دو ماهی اوکی بود ولی الان باز خاموش میشد اگر امکانش هست میشه بگید مشکل از چیه؟

    1. سلام دوست عزیز مشکل خاموش شدن گوشی سامسونگ ممکن است نرم افزاری یا سخت افزاری باشد ابتدا باید یک مرتبه گوشی را فلش کنید اگر حل نشد می بایست مجدد با نمایندگی سامسونگ تماس بگیرید و از مراجعه به تعمیرگاه های متفرقه خودداری کنید. این مشکل نیاز به عیب یابی دارد و قابل حدس زدن نیست.

  5. سلام من یه گوشی A21s دارم که از صبح هی خاموش میشه ک فقط لوگوی سامسونگ میاد و بعد دوباره روشن میشه و بعد دوباره خاموش میشه اگه میشه راهنمایی کنید

    1. سلام دوست عزیز
      ممکن است چندین دلیل وجود داشته باشد.
      در مرحله اول اگر اطلاعات گوشی مهم است باید به تعمیرگاه مراجعه کنید تا از اتصال دکمه هامطمئن شوید و در صورتی که اطلاعات گوشی براتون مهم نیست می بایست یک مرتبه قبل از باز شدن گوشی را فلش کنید تا اگر باگ نرم افزاری یا ویروس منجر به این مشکل شده است از بین رود.

  6. سلام
    گوشی من A51 دیشب فیلم میدیدم کمی داغ اومده بود یک صدایی داد و بعد ازون یکسره خودش روشن میشه و همین که نوشته سامسونگ میاد قبل از روشن شدن کامل دوباره خاموش میشه و همین عمل یکسره تکرار میشه
    مشکلش چیه؟؟؟

    1. سلام دوست عزیز
      گوشی سامسونگ a51 مشکل شایع cpu دارند که با ریبال cpu مشکل بصورت کامل حل می شود و اطلاعات گوشی حفظ می شود. برای تعمیر می توانید بصورت حضوری یا ارسال پستی اقدام کنید.

  7. سلام
    این راهکارهایی که گفتید برای وقتی که گوشی خاموش شده که فایده نداره.مشکل گوشی آ ۷۱ من اینه که یه دفعه خاموش شده حالا شما هی بگید این کد دستوری را بفرستید و حالت خواب را بررسی کنید و موارد دیگه که همه نیازمنده اینه که گوشی روشن بشه که نمیشه

    1. سلام دوست عزیز این موارد برای مواقعی است که گوشی ناگهانی خاموش می شود و مجدد موقتی روشن می شود در صورتی که گوشی بصورت کامل خاموش شده است در اکثر موارد ایراد مشکلات سخت افزاری است و می بایست به تعمیرگاه مراجعه کنید.

  8. سلام
    گوشی من یه galaxy j5 2016 هست مدتی پیش شروع کرده عجیب کار کردن الان مشکل خاموش شدن رو داره و اینطوری میشه که الان خدمتتون میگم

    رو حدود 35 تا 40 درصد که باطری شارژ داره شروع میکنه به لمسای عجیب مثلا تو اینستا دارم پستارو نگاه میکنم هی میره بالا و میره پایین ویهو خاموش میشه بعد که دوباره می خوام روشنش کنم علامت سامسونگو میاره و بعد دوباره خاموش میشه

    باطریشم عوض کردم درست نشد

    ممنون میشم بگید مشکل از چیه؟

  9. سلام گوشی بندە سامسونگ A15 می باشد تازه خریدمش وقتی صفحه گوشی رو پایین می کشم تاریک میشه و دوباره باید با اثر انگشت روشن کنم علت چیست؟

    1. سلام ممکن است مشکل سخت افزاری یا نرم افزاری باشد و باید چک شود. برای عیب یابی رایگان بصورت حضوری یا ارسال پستی اقدام کنید.

  10. سلام گوشی A5 من این خطا را میده هر کاری میکنم درست نمیشه و هی خود به خود روشن خاموش میشه
    a custom OS can couse critical problem s in phone and installed applications
    if you want to download a custom OS press the volume up key other wise press down key

  11. سلام گوشی من a32 هست و دوبار ال سی دی اش شکست و تعمیر کردیم
    اما بعد از تعمیر هیچ مشکلی نداشت جز اینکه یهو خاموش میشد و بعد از چند ساعت روشن میشد

  12. سلام ببخشید گوشیم a12 هست دیروز تا الان ناگهان صفحش‌ خاموش میشه دوباره مجبورم روشن کنم این اتفاق جند بار پشت سر هم میشه دوباره خوب میشه دوباره میشه حافظه ی گوشی رو خالی کردم و شارژم‌ کردم بروزرسانی نسخه جدید کردم ولی خود سامسونگ تو تنظیمات میشه باتری مشکلی پیش اومده میشه راهنمایی کنید

  13. سلام گوشی من سامسونگ j8 هستش مدام هم خاموش و روشن میشه هم ارور میده چند بار هم گوشی ریست کردم اما فایده نداشت

  14. سلام
    گوشی من a32sm هست و حافظه اش هم تقریبا پره و اطلاعاتش برام مهمه امشب اندروید ۱۳ را رویش دانلود کردم و بعدش به طور مداوم خاموش می‌شود و لوگوی سامسونگ می‌آید و قبل از روشن شدن دوباره خاموش میشه و همین چرخه الان مشکل از کجا هست ؟ البته بعد از دانلود اندروید ۱۳ یک زمانی زیر پتو بود و وقتی برداشتم داغ بود ولی خنکش کردم و هنوز داره خاموش میشه لطفا راهنمایی کنید

  15. سلام گوشی من امروز کلا به صورت خودکار روشن خاموش میشه خاموش میکنم گوشیو بازم روشن میشه چیکار کنم ؟

  16. سلام خسته نباشید
    گوشی من بعضی وقتا خود به خود خاموش و همون لحظه روشن میشه دلیلش چیه؟
    باتری گوشی هم سالمه

  17. سلام قربان یه A54 دارم در حال فیلم دیدن اول هنگ کرد بعد صفحه سیاه شد یه اول هیچ کاری نمی‌کرد ولی حالا زنگ میخوره ولی صفحه خاموشه

  18. سلام ببخشید گوشیم a12 هست چند هفته هی تا الان ناگهان صفحش‌ خاموش میشه دوباره مجبورم روشن کنم نیم ساعت طول میکشه این اتفاق جند بار پشت سر هم میشه دوباره خوب میشه دوباره میشه حافظه ی گوشی رو خالی کردم و شارژم‌ کردم بروزرسانی نسخه جدید کردم فلش زدم
    میشه مشکل بگین از چیه؟

    1. سلام گوشی a12 دو مشکل شایع خرابی آیسی تغذیه و سی پی یو دارند که باید تست شود هزینه تقریبی بین ۵۰۰تا ۱۲۰۰تومان برای تعمیر می باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس با کارشناس تعمیرات